dinsdag 20 december 2011

Dag 75 Het dingetjesbakje

In dit laatje...

...bevind zich mijn dingetjesbakje.

Wanneer ik een klein dingetje vind (een puzzelstukje, een
plastic knopje, ect...) dan doe ik hem in dit bakje. Te handig.

Eens in de zoveel tijd zoek ik het bakje uit en breng alles
naar de bijpassende plekjes terug.

Vandaag is het zo'n dag. Even sorteren.


Wat dacht je van deze. Hoort bij de kralenplank op school!
Gaat morgen mee in de schooltas.


Dit gaat allemaal naar de 'plastic' bak in de schuur
(voor het afvalstation.).


Dit is het stapeltje waarvan ik hoop dat Frits
weet wat of waarvoor het is.


Dit gaat allemaal naar de creatieve la.



Alleen de dobbelstenen zijn gebleven. Altijd handig voor bij een spelletje.
En de p. bewaar ik ook nog even; voor als ik mijn zoutmolen wil ombouwen
tot pepermolen.

Klinkt misschien gek, maar ik ben blij met het fenomeen dingetjes-bakje.
Het voorkomt dat ik kleine ondefinieerbare dingetjes rond laat slingeren.
Want meteen opruimen lukt gewoon niet altijd (wat dacht je van een puzzelstukje
waarvan de puzzel achter het schot op zolder staat).

Wat wel lukt: eens in de zoveel tijd mijn dingetjesbakje opruimen.
Morgen weer een echt kastje!



 

7 opmerkingen:

  1. Wat is dat opruimblog van je toch ontzettend inspirerend! Ik ben je lekker aan het na-apen :)! Juist het maken van blogberichtjes is een extra motivatie voor mij. Maar goed, ben pas op dag 3 haha! Dank in ieder geval voor al jouw berichtjes!

    Enne ... ik ga meteen ook een dingetjesbakje maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een handig bakje. Volgens mij heb ik een dingetjes-huis;-) Maar ooit heb ik ook zo'n nette la, waarin ik alleen maar een dingetjes-bakje hoef op te ruimen! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh zeg... best handig zo´n bakje inderdaad. Dankjewel voor het idee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handig zo'n bakje, eentje lijkt mij wel handig want anders ben ik bang dat ik er ineens weer meerder heb ;-)
    Heerlijk weer zo'n opgeruimd bakje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik heb een dingetjes pot. Soms komt er nog een onderdeeltje van iets uit, soms gewoon voor in de klussenbak en veel voor de weggooi, maar wel een lekker centraal punt voor dingseltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is handig zo'n dingetjesbakje... moet ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kom toevallig op dit blog terecht en vind het eeeenig!!!De foto's, de opruimwoede en de herkenning van "rommel" waarvan je niet weet dat je het had...... Ik ga nodig!!!! opruimen. je hebt me echt geinspireerd.
    Vriendelijke groet Patricia Kral

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam!