zaterdag 17 december 2011

Dag 72 en 73 Kastjes-pauze



Ken je die film 'Julia & Julia'? Het gaat over een jonge vrouw die een jaar lang, elke dag, een recept maakt uit het beroemde kookboek van Julia Child. Soms is het leuk, soms moet ze zich er doorheen worstelen.
Het wordt minder leuk wanneer haar partner zichzelf naar de achtergrond ziet verdwijnen, en het project belangrijker wordt dan alle andere dingen.

Zo erg is het bij mij nog niet hoor, maar dat de kastjes ondergeschikt zijn aan andere belangrijke dingen (zoals mijn lieve gezin bijvoorbeeld) lijkt me een waardevolle insteek. Daarom ga ik de weekenden voortaan een break nemen. Mijn huis raakt steeds netter en daar blijf ik voor gaan (het is te fijn) Maar een tandje minder is ook oké.

Is mijn project daarom geen officieel 365-dagen project? So be it. Voor mij, en voor alle andere opruim-ladies, geldt tenslotte: zoek je eigen spoor, bepaal je eigen regels.
Lijkt me wel zo gezond.

Op 15 september 2012 maak ik de balans op van een jaar lang kastjes opruimen (één per dag).

Tot maandag! 
Nelleke

7 opmerkingen:

  1. Meid ik heb al respect voor je als je het vijf dagen achter elkaar lukt om een kastje schoon te maken. Ik vind het ontzettend stoer!!! En toegegeven, het werkt aanstekelijk. Ik ga weer aan de gang.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me voorstellen dat jij na zoveel dagen een tandje lager doet... Moet inderdaad al heel netjes zijn daar bij jou. Ik ben nu 25 dagen bezig en ik denk dat ik tegen die tijd hetzelfde zou doen. Alles op z´n tijd toch? Wens je een heel fijn rustig weekend toe!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je hebt echt groot gelijk! Ik heb voor mezelf de zondag vrijaf gegeven. 6 dagen per week is al 6 dagen meer dan ik normaal deed...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt groot gelijk, zeker als je zoveel resultaat hebt geboekt. Mij lukt het ook niet elke dag, ik doe af en toe een van A naar B "wandel" klusje en dat is ook goed. Het feit dat ik her en der al resultaat zie en het blijf zien is al véél meer dan ik ooit heb bereikt.

    De weekends gewoon lekker geen kastje is toch lekker! Geniet er heerlijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel goed van je, ik kan dat ook niet elke dag hoor, dus ik vond je al zo knap!
    En ik ken de film ook, die is wel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Groot gelijk! geniet van de weekends!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam!