dinsdag 6 december 2011

Dag 61 - Het blad met wolletjes


Naast de piano staat een leuk brocante-blad
vol met bolletjes wol.



Tenminste, dat was hoe ik het ooit bedacht had...
Dit lijkt me de juiste plek voor 'een kastje per dag'!




Binnen no time zag de kamer er zo uit. 
Thee en chips hebben me er doorheen gesleept.



Dit lag bovenop. Van de Sint gekregen. Superleuk!
Het lag tijdelijk in dit hoekje maar het gaat nu in mijn crea-la.
Totdat ik er de mooiste dingen mee ga maken, natuurlijk.



Prachtig stofje van de Eline's Huis-serie.
Gaat bovenop mijn stofjesverzameling.



Ergonomische haaknaalden, gekocht bij 'By Petra'. 
Ze gaan in mijn haaknaalden-bewaar-etuitje.



Dit is geen makkelijke; mijn eerste zelfgehaakte muts. 
Tja, ik ga hem niet dragen, dat weet ik nu al. Het staat mij gewoon
niet, ik heb te kort haar. Maar wegdoen? Nee, te mooi materiaal. 
Beslissing genomen: ik ga hem uithalen en er warme sokken van breien.



O ja, die. Daar ga ik nu eindelijk maar eens een kussen van maken. 
Anders blijven ze me achtervolgen.

Naschrift: het kussen is inmiddels af! Zie hier de foto's.



Waarom ligt dit hier?!! Gaat naar de boekenkast
(notes-book) en in een map (kaart).



Nu verlies ik de moed. Wat moet ik hier mee?
Gehaakte proefjes zijn het. Ik doe ze in mijn crea-laatje dat
later aan de beurt gaat komen in dit project.Voor alles is een
tijd, zullen we maar zeggen.


Die grote bol was een miskoop. Het lukt me niet ermee te haken, maar al
maanden bezet hij zo'n 60% van mijn brocante-blad. Weg ermee.
Ik rol het op (vanavond voor de tv.) en geef de bol weg aan een van
mijn crafty vriendinnen. De gele gaat ook voor de buis opgerold worden,
maar die mag in mijn reserve mandje.



Dit mandje (wat onder het tafeltje stond) heb ik
meteen maar even aangepakt.



Dit gaat eruit. Naar het reserve-mandje boven op zolder.




Ik moest mezelf er even toe zetten, maar als ik het nu niet doe,
doe ik het nooit. Viltjes onder het tafeltje geplakt dus; het krastte
telkens op de houten vloer.



En zo is het geworden.
Opluchting!


4 opmerkingen:

  1. Leuk zo! Heel decoratief!!! Lekker weer toch, weer een klusje geklaard!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, ik moest lachen met de commentaartjes bij de foto's! Zoooo herkenbaar!
    Nu ik bijna moet bevallen is mijn opruimdrang nog nooit zo groot geweest, alleen ontbreekt het me nog altijd aan 'ruimtelijk inzicht' zodat ik alles gewoon naar een ander bergje lijk te verplaatsen!
    Ik zal hier mss wat tips opdoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet je brocante dienblad er nu gezellig uit! Wat een verschil.

    Leuke kiekjes van start tot eind, héél herkenbaar, en ik zie ook dat als je de plek weet waar het hoort je die niet meteen ook hoeft te doen, zoals je crea-laatje...

    Dat is waarschijnlijk ook meteen de balans/kracht in Een kastje per dag... niet te veel en te lang willen doen ineens, maar elke dag wat... Er is bij mij weer een kwartje gevallen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Nelleke, ik ben je blog aan het lezen van begin tot eind en ik moet zeggen, heel inspirerend! Ik twijfel al een tijdje of ik niet ook zal beginnen, maar je hebt me over de streep getrokken hoor, ik ga het gewoon doen!
    Wat ik je ook wilde vragen (en meteen de reden dat ik op het blog van deze datum reageer) mijn moeder is al een tijdje op zoek naar zo'n automatisch punnik apparaatje en nou zie ik er bij jou ineens eentje op de foto! Kun je mij misschien vertellen waar deze gekocht is, of staat er misschien een fabrikantnaam oid op de verpakking zodat ik kan Googlen? Ik heb voor sinterklaas al gezocht, maar kon het nergens vinden (en begon al te twijfelen aan het bestaan van die dingen...) Zou fijn zijn als ik mijn moeder blij kon maken met een adresje ofzo :)
    Groetjes van Hiske

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam!