dinsdag 13 december 2011

Dag 68 Het badkamerkastje EN een Opruim Testimonial.

Hoi lezers,

Vandaag wil ik even wat vertellen over de impact die dit project op me heeft. Misschien dat het inspireert, want opruimen blijkt meer op te leveren dan je denkt!

Zoals verwacht raakt mijn huis natuurlijk steeds netter, en dat is fijn. Het geeft me dagelijks voldoening. Maar, er veranderen ook andere dingen. Mijn vermogen om helder te denken is aan het veranderen! Het begint me steeds meer op te vallen.

Daar waar het me voorheen maar met moeite lukte om te focussen, ontdek ik nu overzichtelijkheid in mijn gedachten. En dat, lieve lezers is een groot verschil. Weg complexe vraagstukken, dingen blijken een stuk simpeler dan ik had gedacht.
Om een voorbeeld te geven: laatst moest ik naar een feestje. Voor sommigen geen big deal, maar bij mij breekt vlak van tevoren doorgaans de paniek uit. 'Help! wat moet ik nog allemaal nog doen voordat ik vertrek?! Wat moet ik AAN?!'
Nu ging het heel anders, ik stond er zelf van te kijken: ik waste rustig de afwas weg en dacht; 'ik loop naar boven, poets mijn tanden, trek een jurkje aan, trek mijn jas aan en lets go.'

De afgelopen weken heb ik dusdanig vaak van zulke momenten gehad dat het geen toeval meer kan zijn. Zelfs het organiseren van Sinterklaas ging me veel en veel beter af dan vorig jaar. Ik had overzicht en maakte duidelijke keuzes. Voorzichtig begin ik tot de conclusie te komen: Wanneer ik dus mijn huis opruim, gebeurd er ook ECHT iets van binnen, het raakt er opgeruimd. Dat is wat ik altijd al riep maar waarvan ik nooit zo'n waarneembaar effect had verwacht.
Hoe minder chaos in je huis, hoe meer helderheid in je hoofd. Het is verdorie echt waar!

Tijd voor een kastje.
  
 

Geen gemakkelijke, dit badkamerkastje.



Ik schuif hem al weken voor me uit.



Het verzoekje van Frits of dit kastje een keer aan de beurt
mocht komen, gaf me net dat zetje wat ik nodig had.



Oké! Nu begrijp ik de weerstand die ik er op had zitten.



Naar dit moment zie ik tegenwoordig uit (over veranderingen gesproken!).
Ik plens de Andy er tegenwoordig rechtstreeks in.

Tip: de rode afwasborstel is voor alles, BEHALVE voor de afwas 
(dat weet inmiddels een ieder hier in huis).



Mag allemaal weg. 

Wie is er dol op het parfummerk 'Sicily'? 
Laat een berichtje achter en je mag de fles hebben.



Net een familiefoto, vind je niet?
Is van man; vanmiddag mag hij aangeven wat hij wil behouden.


 Even wat orde op zaken stellen.



Wanneer ga ik dit nou eens gebruiken?
Ik geef deze drie dames het voordeel van de twijfel tot einde van 't jaar.
Niet gebruikt, dan weg.



Het badspeelgoed. Uitzoeken maar
(maar eerst een slok erg sterke thee).


 Dit gaat weg. Via de recycle-kanalen.


Dit blijft. Veel te veel nog. 
Zie het als eerste aanzet.


Een kraakhelder en grondig opgeruimd kastje.




Goed gevoel.

Fijne dag, Nelleke

5 opmerkingen:

  1. Netjes hoor! Je wil mijn badkamerkastje niet zien.. Een half jaar geleden was hij nog prachtig opgeruimd, maar nu... Binnenkort maar eens verandering in brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk ben ik nog niet zo lang bezig als jij, maar het is wel herkenbaar wat je zegt. Bij mij is dat ook omdat ik nu lang niet meer zo bezig ben met het feit dat er nog zoveel moet gebeuren. Als ik het projectje die dag volbracht heb laat ik het verder los. En dat geeft heel veel ruimte in mijn hoofd. En dan nog de energie die ik ervan krijg als ik weer eens een kastje open die al klaar is, heeeerlijk!! Ik ben je nog steeds dankbaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik voel me al opgeruimder en dat alleen maar omdat ik bij ben met mijn strijk... Dus als ik nog verder kom in het proces van kastjes en lades... Oooh... ik hoop 't.

    Nu is die strijk iets wat me gewoonweg al járen niet lukt en ook niet toen ik het overdroeg aan manlief... dus ik vind het superknap dat ik al twee weken geen strijk in mijn inloopkast kan vinden... héérlijk!

    De rest zal me vast met vallen en opstaan ook wel lukken, met een bakkie leut erbij, in- en uitademen als basis... en hup verder met mijn rampenkratje (uitgesmeerd over meerdere dagen, lukt ècht niet in één dag)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Nelleke, wat een feest der herkenning! Die ruimte in je hoofd is misschien nog wel het fijnst van alles vind ik. Deze week niet veel opgeruimd vrees ik, wel vorige week de manden met schoenen in het halbankje, een hele vuilniszak weg, heerlijk! Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk als je dat hebt.
    hier gaan we langzaam aan maar gestaag door ;)
    heb net weer een kastje af en nu even lezen terwijl dochter eet.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam!