vrijdag 16 december 2011

Dag 71 De voorraadkast

Mijn voorraadkast...


...staat hoog op m'n shortlist.


Dat ik het overzicht er in kwijt ben, is niet iets van de laatste weken.
Het voelt als een grabbelton, altijd weer blij als ik er toch nog een rol
beschuit uit weet te vissen.

Tijd voor een kastje per dag. Vandaag de onderste plank.

Vier pakken zelfrijzend bakmeel, waarvan drie over datum. 
Say no more.


Drie zakjes nasi goreng kruidenmix. Je zal maar zonder zitten.

De hoofdprijswinnaar in de categorie 'over datum':
verlopen in april 2006!!!
(Wie een ouder potje in haar kastje vind, laat het me weten!!!)


Wat moet ik hiermee, hoe kom ik hier aan? 
Na wat bestudering lijkt het me eigenlijk best lekker. Ik maak dit 
pak de komende weken maar eens op.


Oké, drie rollen aluminiumfolie.

Vanavond liep ik in de Action en als ik vandaag deze kast niet had opgeruimd, had 
ik er zo weer twee handig en voordelig bijgekocht. Niet te geloven toch?!


Dit potje gaat eens fijn door een sopje.



En mijn eerste nette plank in de voorraadkast is een feit.

Fijne avond!
Nelleke

5 opmerkingen:

  1. Ik moet zo lachen om je opmerking 'je zal maar zonder zitten"..die kan ik hier op zoveel kasten en lades toepassen !!
    Maar weer een schone overzichtelijke plank!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met zo weinig plaats om voorraad te bewaren heb ik eigenlijk nooit voorraad dat over de datum is.
    Hooguit die kruidenzakjes. Nu m'n man op moet passen met gluten mag ik helemaal wel opletten want in die pakjes en zakjes zit het eigenlijk altijd wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmm, zelf vla maken en varieren door bv bitetrkoekjes onderin de bakjes te doen, yum! Ook lekker: als je appeltaart bakt, onderin (op het deeg) een flinke lepel custardpoeder, of een lepel of twee droog door de appelpartjes roeren.
    Ik lees je blog met plezier Nelleke!
    x van ver.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die custard is ook lekker voor apple-crumble. Appels schillen en in stukjes met suiker en kaneel in ovenschaaltje doen, van de custard met melk iets maken tussen pudding en vla in en dat er overheen gieten en bovenop kruimeltjesdeeg en dan de oven in...mjammie!

    Enne...thanx voor de inspiratie, ben inmiddels zelf ook een opruimblog begonnen en word er zowaar blij van....hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien een tip? Ik zoek ieder half jaar mijn voorraadkast uit alles wat binnen een half jaar op moet zijn zet ik dan op de bovenste plank zodat ik niet te veel hoef weg te gooien (en dan nog moet ik wel eens wat weg gooien)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam!