maandag 12 december 2011

Dag 67 De papier & plastic-bak

In de keuken hebben wij een zitbank met drie ruimtes eronder. Ideaal
om zaken uit het zicht te bewaren. De ruimte onder dit deel van de bank,
is onze plek voor plastic en papier.

Deze bank oogt lekker rustiek, vind je niet?  En dat terwijl
er gewoon een enorme puinhoop onder kan liggen.

Op dit moment bijvoorbeeld...


Nu heb ik die puinhoop niet eens gefotografeerd vandaag. Pas na 10 minuten ploeteren door grote hopen plastic en papier, dacht ik: 'he, dit is eigenlijk een kastje!'. Waarna ik pas aan het fotograferen sloeg.

Samenvattende:
1) de grote zwarte zak zit vol met het plastic uit 'de bak'. Die breng ik straks naar de plastic-container; geeft me altijd weer dat gevoel van voldoening.
2) de kleine zak zit vol met hard plastic, gaat naar de doos in de schuur (zie tip 3).
en 3) de onwaarschijnlijk grote stapel papier die eruit tevoorschijn kwam, bracht ik naar onze papier-kliko.




Waarna ik mezelf tot stofzuigen heb weten aan te zetten, en de bak er zo uit zag.

Even over de blauwe plastic zak; die ligt er omdat ik er textiel in apart hou. Ook iets wat ik recentelijk leerde: al het textiel wat niet naar een goed doel gaat, kan worden hergebruikt!

Oude sokken met gaten erin, kleine lapjes stof, spijkerbroeken met scheuren...er wordt gewoon weer iets nieuws van gemaakt.
Elke ouwe sok (en al die andere textiele dingetjes die ik voorheen in de vuilnisbak deed) doe ik nu in de plastic zak. En af en toe rij ik er fluitend mee naar het aanbiedstation.

Draagt bij aan het goede gevoel én aan het milieu. Altijd fijn.


3 opmerkingen:

  1. oei, ik mag blij zijn dat ik niet van die bakken heb. Maar ziet er heerlijk schoon en leeg uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke bank. Lijkt me heel praktisch.
    Mooi plekje voor gescheiden inzameling als je niet zoveel ruimte hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw weer een giga berg het huis uit... als je eens optelt wat er allemaal niet uit je huis is gezet. Dat is een gigaberg inmiddels en ook nog een milieubewust door het te scheiden.

    Superpluim op je hoed!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam!