woensdag 7 december 2011

Dag 62 Het thee-laatje

"Weet je" zei ik laatst tijdens een theetje met een vriendin, "eigenlijk moet je het zo zien; ik zit gewoon op een soort 'hogere opruimacademie' dit jaar. Al doende leer ik over de ins en outs van opruimen."
Vandaag beleefde ik weer zo'n leermoment. Mijn thee-laatje was daarvoor de aanleiding.


Dit is mijn thee-laatje.
En ik dacht vandaag: laat ik die eens aan een nader onderzoek
onderwerpen, daar kan weinig mee aan de hand zijn, lijkt me.
Niets was minder waar.



Het was niet eens zozeer de inhoud die mij schokte; er konden wat doosjes 
uit (over datum) en er konden wat doosjes worden samengevoegd. Nee, het 
was de mate van vuil die zich onder al die theedoosjes bevond en in het 
bijzonder ACHTER IN HET KASTJE!


 

Nu luid mijn vraag: bestaan er echt mensen die uit zichzelf en met regelmaat zo'n laatje 
eruit lichten en dan op hun knieën, met hun hoofd in het kastje, lekker aan het uitsoppen 
slaan?! Dat dit bij het huishouden hoorde is mij volkomen ontgaan. 
Heeft nooit iemand mij verteld.

Mijn ontkenning op dit punt (want dat is het natuurlijk) is echter sinds vandaag gebroken. 
Het voelt namelijk ongekend fijn dat het in èn achter mijn thee-laatje nu weer helemaal fris 
is. Tot in de verste hoekjes! 



Zo proper als wat.

8 opmerkingen:

  1. Zo... en nu lekker een beker anijsmelk ; ))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar zeg je me wat... zou ik ook van die ruimtes achter mijn laatjes hebben? En durf ik daar te kijken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. *blink*, heb je al een zonnebril op? Nee zonder gekheid, lekker fris weer hoor. Zou ik ook niet over hebben nagedacht dat erachter ook nog ruimte zit..... Ik ben niet zo'n theedrinker, maar ik heb laatst wel mijn megapickwick doos opgeruimd (voordat ik meedeed), daar kon ook heel wat uit, dus nu een klein theedoosje over.
    Nog bedankt voor je leuke reactie op mijn "kastje per dag" post. Fijne avond.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zeg! Ik vind het echt een eye-opener dat je niet de hele keuken ineens hoeft te doen; ik hik daar altijd enorm tegenaan, omdat het zo'n langdurige kwestie is. Dit is een prima manier om zo toch rond te komen, heerlijk! (Je moet wel even een nieuwe fles allesreiniger kopen, zie ik, haha!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe dat ook niet maar nu ga ik het doen, vanmiddag sopte ik dus ook de kast uit, die op het oog helemaal niet vies vond..ahum..de doek zei iets anders!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helaas ligt er onder en achterin mijn kastjes ook zoiets dergelijks als jij aantrof. Ik heb wel eens een bui (zwangerschap waarschijnlijk) een stofzuiger gepakt om het ieder geval daar achterin weg te zuigen en had dan bedacht dat ik na de bevalling er beter bij zou kunnen om het met een sopje te doen...

    Het is vrees ik bij de stofzuigermethode gebleven ben, tenzij het plakte of zo... dan heb ik het wel gedaan... Maar je wil niet weten hoeveel gedraal er aan vooraf ging en dat uiteindelijk manlief de la eruit gevist heeft, ik de sopdoek erdoorheen heb gehaald en hij de la er weer in deed... Oooo erg hè.

    Dit is weer eens een eye-opener.... net zoals mijn ijskast van vanmorgen... hoe lang heb ik er nou eigenlijk over gedaan... Elke dag één kastje... Het lucht zo op als je iets pakt dat bij is en netjes... dat gevoel is veel te lekker. Zelfs voor een huishoudkluns als ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zou zo mijn la kunnen wezen (als ik de thee in een la had staan, want dat zijn wel de soorten thee die ik hier ook drink haha. Maar joh ik zie nu dat zo'n laatje eruit kan. Gaat dit makkelijk? Ik worstel steeds met die lade's als ik weer eens een grote schoonmaakbeurt doen. Nog nooit bij stil gestaan dan ze er ook uit kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam!