zaterdag 3 december 2011

Dag 58 - het file laatje, dag 5

Vandaag een nieuwe dag. Een nieuwe episode in het avontuur met mijn file-laatje.
Ik werd naar vele plekken geleid...

- De bakker op de markt bijvoorbeeld. Ik vond een bonnetje met een bedragje wat mij een keer voorgeschoten was!!! Snel mijn schulden ingelost.

- Naar de bieb...ik vond een afschrift met een abonnements-bedrag wat vragen opriep - moest ik even checken.


- En naar de Expert.

De beschrijving van de nieuwe wasmachine lag namelijk ook in het laatje. Waarom ook al weer? O ja, ik wilde weten of ik ook 'halve wasjes' kon draaien - stond nergens vermeld in 't boekje!
Dan maar even langs de Expert. Wat blijkt? De machines van tegenwoordig voelen zelf aan hoe zwaar een wasje is en leveren gepast water (nou ja!).

Beschrijving kan weer terug in de map, EN uit mijn laatje.



- Naar de Hema. Altijd fijn. Voor een map om papieren in op te bergen (visitekaartjes, overzichten, folders) die ik wil bewaren.

Het heeft gewoon geen zin om dat te bewaren in een laatje, want: a) ik kijk er nooit meer naar. b) ik vergeet dat ik ze heb. c) Wanneer ik ze zoek kan ik ze niet vinden!!!!

Deze dingen gaan in een map. Prima overzichtelijk. Voelt organised.



Er was vandaag gelukkig ook nog wat om weg te gooien.



Het vinden van dit plaatje heeft voor het vervullen van een wens gezorgd. Namelijk het maken van een wensen-bord. Hij komt op zolder te hangen en telkens als ik een plaatje vind wat visualiseert wat ik graag zou willen bereiken, prik ik het erop. Ben benieuwd naar het effect, het is een idee van een vriendin.



Dit is waar ik nog actie op moet ondernemen. Het laatste loodje.

Wordt vervolgd! (pfff...maar, ik nader de finish!).


6 opmerkingen:

  1. Hoi Nelleke, goed bezig hoor! Dat wensenbord is ook een leuk idee zeg. Vandaag Sinterklaas gevierd, dus niks opgeruimd. Volgende week weer verder. Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig! En dan meteen ook actie ondernomen, knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed om overal meteen achteraan te gaan! Wat kan 1 laatje dan veel werk met zich meebrengen. Succes met de laatste loodjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb je blog net ontdekt. Het heeft me geinspireerd om ook kastjes te gaan opruimen. Elke dag, dat weet ik niet, maar ik heb al een mooi begin gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat wensenbord; jammer dat we niet kunnen zien wat je eerste visualisatie is. Ik vroeg mij af; je hangt het op zolder. Heb je daar je eigen plek of is het "de rommelzolder" en duurt het weer lang voordat je dan met je opgeprikte wensen aan de slag gaat? Ik zou het wel leuk vinden als je wat meer kunt vertellen over dat wensenbord.
    groet, MAxi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Joehoe! Ik heb vandaag de eerste stap genomen, jeeh! Ik Doe Mee! (Tnx voor de inspiratie!) Hier: http://evelyncleansthemess.blogspot.com

    Groets, Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam!