donderdag 24 mei 2012

Dag 147 De naai-bak.

Deze dag doe ik een kastje in voorbereiding 
op het naaien van het tweede gordijn.


 
En terwijl ik dat doe probeer ik iets mee te maken:
het uitvliegen van een nest vogeltjes.

Al dagen vliegen vader en moeder vogel
(ik weet niet welke vogel, ach hoe stads ben ik nog steeds)
heen en weer met voedsel. Totdat nu ook de kleintjes zich af
en toe laten zien: een klein koppie steekt dan het huisje uit.
Ik sta op scherp.


 
Ondertussen mag er best wat gebeuren.
.
In de bak, gelegen onder het achterste grijze zitkussen, 
bewaar ik mijn naaispullen. Het juiste kastje voor vandaag.


 
Want het is niet alleen hard nodig. 
Ik ben naar iets op zoek.


 
Het eerste wat uit de bak pak komt is een flesje naaimachine-olie.
Hé, zouden de piepende deuren hier beneden daarmee behandeld
kunnen worden? Ik wens het, ik wens het, o hoe wens ik het.

Ja!!!! Binnen twee minuten piepte hier niets meer. 
Vergeet deze aanpak; dit is veel eenvoudiger.
Dank aan Teunie die me op dit idee bracht.


 
Moeilijk moment. Tijd voor een slokje kracht-thee.
Waar zal ik beginnen?




Dit lijkt me de aangewezen plek.

 
Na een sopje leg ik alles buiten te drogen.
Dat sopje was geen overbodige luxe.


 
Dit mag definitief weg.

Het bruikbare gaat naar de plaatselijke Snuffelschuur,
 de rest gaat de prullenbak in.


En dit is waarnaar ik op zoek was:

Mijn antieke voorraad vlieseline; vijfentwintig jaar oud
inmiddels, het stamt uit mijn tijd aan de mode academie.
 Er is niets mis mee dus ik ga in deze stapel op zoek naar...




Gordijnband.

Het band rechts gaat straks in het gordijn. Het
linker band doet niet meer mee.

Van Annie kreeg ik de tip dat gordijnen pas strak
hangen als het met stevig gordijnband wordt gestikt.
Dank Annie! Ik ga het proberen.


 
De bak is gezogen, gesopt, ingeruimd 
en weer helemaal in orde.


 
En na twee uur af en toe turen, zag ik ze:
twee gele vogeltjes die uitvlogen.

Hoe geweldig.


 
Huisje te huur!

3 opmerkingen:

  1. Kunnen we ook een huisje huren een etage lager dan wat er nu te huur staat?
    Mvg, de katten van LTC

    Ps: Ziet er goed uit dat kastje/ bankje.

    Bedankt voor je reactie bij mij. Mijn blog is qua lay out nog lang niet wat het zijn moet..maar als ik meer tijd heb pas ik het aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je dat moment hebt kunnen meemaken!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam!