maandag 14 mei 2012

Dag 141 Het gordijn in de woonkamer.

Vandaag ben ik extreem chagrijnig. Ik heb weer zo'n bui 
waarin ik wordt verpletterd door de gedachte dat het allemaal
geen zin heeft. Dat hele opruimen niet. Het is nutteloos, 
het helpt niet en het is water naar de zee dragen.
.
Ik kijk in mijn agenda en staar een tijdje naar 
de cyclus-aantekeningetjes die ik erin bij hou. 
Aha.


Misschien maar eens vroeg naar bed vanavond. En 
vandaag doe ik niks wat kastjes betreft. Ik weiger 
(het heeft toch allemaal geen zin).

Hierbij toch even een kort verslag van iets wat gebeuren 
moet voordat ik verder kan met de eerste etage. Ik ben er 
dit weekend mee gestart en het is een mijlpaal in dit project-jaar.

Bovenstaande foto is bedoeld als zoekplaatje:
Wat klopt hier niet? Wat mist er?



Inderdaad, er hangt maar 1 gordijn, en dat gordijn is niet eens pluis. 
O wat stel ik deze klus al lang uit. Het gaat hier niet om maanden, 
het loopt in de jaren.



Het gordijn is niet eens afgezoomd aan de zijkant.
Hoe gênant. Hoe kan een mens hier mee leven?!



Dit weekend besloot ik de klus te gaan klaren. In een 
moment van onverklaarbare moed.

Wanneer je goed kijkt zie je dat de plooien in dit 
gordijn er gewoon niet jofel bijhangen. 'Hoe komt dit 
eigenlijk?' vroeg ik me af.




Nu snap ik het. Ik dacht dat dit band handig zou werken,
maar het geeft geen strak geheel.



Is gewoon niet top. Dit moet anders.
Eerst gaat dit gordijn strak gemaakt worden en 
dan pas maak ik het tweede gordijn, op dezelfde manier.

Ik denk dat ik de plooien er toch  zelf in ga naaien.



Dit kost natuurlijk wel een weekje of twee (mij kennende) 
Ik zie nu al op tegen de ontwrichting van mijn keukenroutine, 
met al die naaispullen op de eettafel, en gespelde gordijnen 
waar geen appelstroop op mag komen.

Maar dan ontwikkeld zich een subliem idee in mijn gedachten; 
ik richt de zolder in als naaiatelier. Kan ik er zo lang over 
doen als nodig, en niemand die er last van heeft!



Het zit best comfortabel hier op zolder.
Wanneer ik hier iedere dag een uurtje tijd aan 
besteed, is het vast op een dag af.

To be continued...



18 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kamer, en wat een mooi uitzicht! Ik ben een beetje jaloers geloof ik. Succes met je cyclus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed plan! En, het hoeft niet in één dag af, hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben zo te lezen niet de enige die zich af en toe verpletterd voelt worden van moedeloosheid, dat het toch allemaal geen nut heeft en dat ik een hopeloos geval ben in het huishouden.

    Nu heb ik 3 dagen achter elkaar steeds een klus onder handen genomen, maar blugh.... ik heb nog steeds houdhumeur van Moppersmurf himself.

    Goed idee om op zolder een plek te maken, waar je ongestoord je gordijnen kan maken. Ik heb ooit een gordijn gemaakt voor in de gang, met van die plastic kaartjes (te koop bij de Praxis afdeling gordijnen), waarmee je vlinderplooien kan maken. Het haakje schuif je er later op en kan je op verschillende hoogtes schuiven net zoals de professioneel genaaide gordijnen). Het werkte redelijk snel vond ik zelf.

    Ik ga ook steeds vroeg naar bed, en nog val ik overdag in slaap... ik wéét niet wat ik heb. Maar het zal wel overgaan voordat ik een ventje wordt...

    Misschien hebben we gewoon een goed temperatuurtje nodig en een lekker zonnetje...

    Ondanks missend gordijn en een gordijn die nog hulp nodig heeft, vind ik je woonkamer een pláátje zo bij de openslaande deuren en lekker veel licht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken het zo, soms wil ik naar een onbewoond eiland, laat me met rust denk ik dan, maar gelukkig zijn er ook heel veel possitieve periodes. Maar ik heb ook heel veel projecten van "moet ik nog een keer doen". Het gevoel altijd maar achter de feiten aan te lopen. Ooit raak ik nog wel eens georganiseerd, ooit.
    Ach, komt wel goed schatje.

    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat gaat je vast goed bevallen, zo'n plek waar de naaimachine klaarstaat! Ik heb zelf net, omdat ik n loge kreeg, n gordijn afgewerkt voor de logeerkamer waar dan al wel rijgdraden in zaten, maar dat was ook al jaren! Zolang we bezig zijn, is het goed! En toch is het heel goed dat jij dit hele idee bent begonnen, n kastje per dag! En ons zo verder helpt! En hoe is t met de auto's?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goeie instelling hoor, elke dag een stukje.. succes ermee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. goed dat je toch wat doet zeg :D zet hem op he..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En toch ziet je kamer er smaakvol en gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed idee, hoor, op zolder gaan zitten, kun je in alle rust je gordijn afmaken. Misschien heb ik nog een tip voor je: je kunt de plooien die er nu in zitten aan de buitenkant vastzetten door er een stiksel dwars doorheen te doen. Dan wordt het geheel wat strakker, of je kunt er van die plastic dingen tussen naaien (met verschuifbare haakjes) ook te koop bij de Hema, daar krijg je ook wel een mooi resultaat van.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed hoor Nelleke, het is ook niet altijd leuk!
    En misschien een tip: je hoeft soms niet alles zelf te doen. Je hebt vast wel een vriendin of kennis die wel handig is met gordijnen en dat even in een uurtje voor je doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waar zulke gordijnen al niet toe leiden: een heus naaiatelier! Uit vervelende dingen, komen goede zaken voort.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap van je dat je ondanks je negatieve bui, toch doorzet. Zo moet het. En dan doe je gewoon een poosje iets minder. Maar hou wel vol, geeft je een zelfvoldaan gevoel na afloop. En het is inderdaad een goed plan om je naaimachine ergens te zetten waar je er verder geen last van hebt.Mijn ervaring is dat je dan ook sneller tussendoor even iets doet. Je naaimachine staat al klaar dus je kunt zo beginnen. Succes en hopelijk zit je snel weer in de goede flow.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik blijf zwaar verliefd op dat huis van jou. Mens, wat een prachtige plek! Zowel binnen als buiten. Ik heb het ooit al eens eerder hier geschreven, maar ik doe het nu weer. Ik snap wel dat jij vooral de dingen ziet die niet goed zijn/af zijn of weet ik veel wat niet zijn, maar echt: je woont zooooo mooi! En daar doet zo'n gordijn totaal niks aan af voor mij

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige foto, zo mooi... Dat gordijn was me niet eens opgevallen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik kan me voorstellen dat je af en toe baalt van het huishouden en alles wat daar mee samen hangt. in ieder geval zeeeer herkenbaar voor mij.
    Maar wat een mooi raam heb je daar. Je zou haast de gordijnen achterwege laten.
    In ieder geval sterkte en ik leef met je mee.
    Je hebt me wel aangestoken. Ik maak weer keukenkastjes schoon ha.ha.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam!