vrijdag 17 februari 2012

Dag 108 Tataderda... washok werd waskamer!

Dat mijn washok is getransformeerd tot een gezellige waskamer is iets wat mij,
telkens wanneer ik een wasje weg vouw, met trots en blijdschap vervult. Maar,
dat ik het resultaat ook nog kan delen met fellow strijders, dat vind ik echt
super.

Voor de totale ervaring (om een beeld te krijgen hoe intens ongezellig 
het er was), klik eerst nog 'ns op:

Het washok, deel 1
Het washok, deel 2
De waskamer, deel 3
De waskamer, deel 4

En dit is het geworden:

Mijn lieve man (die eigenlijk niet begrijpt waarom een washok leuk moet
zijn) heeft een meubel getimmerd. Zo is er een kastje ontstaan voor de
wasmiddelen.

En vlak ook de bovenkant van het meubel niet uit. Nodigt dit niet uit tot
 METEEN weg vouwen van een was?




Ik heb er een lief gordijntje bij genaaid.


Op de plek waar jarenlang een vergeten jacquet en rokkostuum hingen
(plus een enorme pluk reservejassen waar nooit naar werd omgekeken)
kijk ik nu naar dit fijne behangetje. Ook Pip, want wat is dat toch leuk.




Zelfs het handige inklapbare rekje wat alweer zo'n zeven jaar 
achter de deur stond te wachten om opgehangen te worden...
... hangt!!!


Een paar gezellige plantjes erbij (neppertjes van de Ikea).


En wat andere Ikea accesoires; het maakt
het hier knus en gezellig.


Was het Puck, die een schemerlampje opperde?
Goed idee. Draagt bij tot de sfeer.



De foto op de verwarmingskast komt uit het Green Gate Magazine van
vorig jaar. Het hangt er om het merklabel van de verwarming (uhg, wat lelijk)
te verbergen. En zo is mijn washok een waskamer geworden.

De komende dagen ga ik genieten van een kastjes-loze week. 
Op maandag 27 februari pak ik de draad weer op.

Fijne vakantie allemaal!
Nelleke

19 opmerkingen:

  1. Superleuk geworden! Daar ga je toch voor je plezier naar toe?! Mijn washok is afschuwelijk: donker, en je kunt er je kont niet keren. Ik ben er altijd zo snel mogelijk weer weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw dat geeft de mens weer moed...het is dus echt mogelijk om een gezellige waskamer te hebben...nou weet wel wat ik dit weekend ga doen....Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Nelleke,je kan vast niet meer wachten tot de wasmand vol is, LOL! Nee echt waar, dit is een mooi kamertje geworden en dat helpt altijd extra om het 'verplichte' werk wat leuker te maken zodat het sneller af is. Fijne vakantie (die heb je echt verdiend hoor!). Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou wat mooi zeg! ik ben er stil van.. dat je zelfs van een waskamer nog een soort woonkamer hebt kunnen maken. Overigens dat kastje per dag vind ik best lastig.. ik haal het tot nu toe niet...(moet echt beter mijn best doen..ha ha.)
    geniet van de kastloze tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Nelleke,

    Ik Pieter(vrolijke huisman met uitstel gedrag), kwam vandaag bij toeval hier terecht. (Toeval bestaat niet?)
    Een bron van inspiratie, geweldig!
    Ik ga volgende week uw goede voorbeeld volgen; een kastje per dag.
    Of een lade of mandje per dag, mag dat ook?

    Dank u wel voor zoveel inspiratie, het ziet er bij u super knus uit.
    Ik heb uw blog in mijn favorietenlijstje geplaatst.
    Dan kan ik geregeld bijtanken en nieuwe inspiratie opdoen.

    Lieve groet van Pieter, ook namens mijn lieve eega.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou.... super leuk geworden, zeg. En de kleur van de balk is ook goed gekomen toch?
    Geniet van je waskamer en van de vakantie, wij hebben pas een week later vakantie.
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het mooi geworden! Ik kan begrijpen dat je daar voor je plezier met je was bezig bent!
    Ik heb wel bewondering voor je doorzettingsvermogen. Je hebt nu in een korte tijd al heel veel bereikt!
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe laat kan ik de 27e komen met mijn waszakken?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hihi, ik ben gewoon oprecht jaloers! Ik ga mijn lief deze blogpost maar eens laten lezen, kijken of hij van onze wasoverloop op zolder ook niet iets hips kan maken....het ziet er echt helemaal superleuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow. Heel erg mooi geworden. Het gordijntje vind ik de allerbeste oplossing nu je niet meer tegen die vele flessen aankijkt. Jij zult met plezier naar je waskamer gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oehhh... L.E.U.K !!! :-)

    Goed gedaan, kan me voorstellen dat je er blij mee bent.
    Enneuh..mannen begrijpen dat niet, maar wij vrouwen houden wel van gezelligheid rondom de huishoudelijke tafereeltjes.
    Geniet van je vakantie!
    Groetjes, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jøss, wat moooi! Heeft Elle Wonen al gebeld om te vragen of ze een fotograaf mogen sturen? Ik vindt het echt helemaal leuk. Het inspireert me enorm om mijn waskamer ook mooi te maken. En ik héb niet eens een waskamer. Moet je nagaan... ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een plaatje is het geworden! Je trots is terecht hoor, het ziet er uit als een geweldige plek voor de wasklusjes, knus en praktisch tegelijk. Geniet ervan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij weet wel van iets niet leuks iets erg leuks te maken. Je kunt met recht trots zijn op je mooie 'wassalon'.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is dat een mooie wasruimte geworden! Ik kan me voorstellen dat je daarvan geniet. Jouw blog ben ik een paar weken geleden toevallig tegengekomen en ik kom regelmatig kijken naar de vorderingen die je maakt. Zelf heb ik een paar jaar geleden in etappes mijn huis en huishouden op orde gebracht en het geeft zoveel rust dat alles nu zijn eigen plek heeft. Veel succes verder met je project!

    Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. pppfffff, al een poos loop ik er tegen aan te hikken. ik wil OPRUIMEN!!! maar in ons huis lijkt dat zinloos. al flink zitten surfen voor ideeën en al een paar dagen deze blog zitten bekijken. dit wil ik ook!!!!! Kan ik dit? Ga ik dit volhouden? En dan ook nog een blog bijhouden? ppppfffff

    Hier en op enkele andere blogs kan ik inspiratie en motivatie opdoen. Die dames zijn toch helemaal geweldig??!!

    Ja, kom op!!!!

    I'm INN!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig zo n washok
    Ik hou wel van al dat georganiseerde ,zo keurig
    Ik ga je volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is een prachtige waskamer geworden hoor. En je hebt zo gelijk... met een beetje sfeer wordt de was ineens stukken leuker!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jij geniet inmiddels al weer een tijdje van je mooi washok. Maar wat een te gek idee. Ik heb geen washok dus ook geen mogelijkheid om het gezellig te maken, maar het idee vind ik fantastisch. Wie weet voor als ik eens ga verhuizen in mijn nieuwe huis ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam!