zondag 27 november 2011

Dag 52 Het weg-is-weg hoekje


Zien jullie dat hoekje links naast de opzetkast? Dat is de plek waar De Map
staat (zie gister). Het hoekje bevind zich precies tussen de keuken en de eethoek.
Een handig plekje is het, waar ik een folder of blad dat ik nog niet uit heb even
kan parkeren.




Tijdens het opschonen van de map viel mijn oog gister opeens
wat kritischer op dit hoekje; het mocht weleens opgeruimd
worden!



En schoongemaakt trouwens ook zeg. Ik heb echt staan boenen.
(Wist niet dat zo'n plekje überhaupt vies kon worden)



De placemats kunnen er weer in. Bijna zonde om
de rest er ook bij te zetten.


Tja, en wat te doen met oude Maan-Roos-Vis exemplaren?
Ze zijn schattig, leuk en leerzaam. Mmm, één wordt bewaard,
daar stonden nog wat oefeningen in, die maak ik vanmiddag met
mijn oudste en dan kan ook die weg. Dat scheelt weer in dit
weg-is-weg-hoekje.


Ook dit mag verhuizen, naar het laatje van mijn man. Altijd fijn.

Over dat laatje van mijn man: die valt trouwens volledig buiten dit
project. Het is ergerniswekkend en bewonderenswaardig tegelijk,
hoe keurig opgeruimd dat laatje altijd is. Ik heb dan ook een
bijzonder opgeruimde man en prijs me daar erg gelukkig mee.
Geen volgepropte laatjes bij hem. Alleen het schuurtje...dat
blijft een punt van aandacht, haha (lees je dit Frits?).




Tja en hierbij ontsnapte mij een zucht, moet ik ze echt lezen? Ik heb periodes gekend waarin ik niet kon wachten tot de volgende Allerhande. Nu bevind ik me even in een andere fase. Ik heb zoveel recepten; eerst maar eens die volle recepten-la opruimen voordat ik er nieuwe bij doe. En dan nog, het komt toch meestal neer op eenpansgerechten en ovenschotels die de kindjes graag lusten, wat ik maak.

... Het voelt alsof ik iets heb gedaan wat eigenlijk verboden is, maar ik heb ze met een grote zwaai in de papierbak gegooid. Wat een tijdswinst.
Voorlopig laat ik de Allerhande even aan me voorbijgaan (en laat hem dus lekker in de AH liggen).





En klaar.

3 opmerkingen:

  1. Ik moet zeggen dat ik nog steeds niet kan wachten op de volgende Allerhande.... gaat er hier iets mis soms? Weer lekker leeg dat hoekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. *blink* *blink* je kan zo meedoen aan een schoonmaakreclame!
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk, dat is een strak hoekje geworden, fijn hoor.

    En die zwiep in de papierbak is ook een hele overwinning... ik mag daaraan nog wel oefenen. Maar ja... ik heb vandaag pas dag twee gehad... oefening baart kunst hè.

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam!