woensdag 21 september 2011

De afgelopen 5 kastjes...

Het is alweer een paar dagen geleden dat ik heb geblogd. Wat is er gebeurd met mijn 365-dagen project? Heb ik de moed al opgegeven? Nee hoor. Het opruimen gaat best goed, maar er over schrijven, daar moet ik nog een beetje inkomen.

Hierbij een lijstje van mijn 'kastjes per dag':

Dag 2 - Zaterdag, de zolder weer aangepakt. Je moet het zien als een hele grote kast, die zolder. Daarom doe ik telkens zo nu en dan een stukje, bij wijze van kastje.

Dat is meteen mijn opruimtip van dit weekend: Heb je iets groots op te ruimen, deel de klus dan op in "een uurtje per dag"! Je zult zien, na een week is het al een heel ander verhaal. Wil je het allemaal in één klap opruimen, dan is het een dermate ontmoedigend project dat je het van de weeromstuit zomaar een half jaar voor je uitschuift (ik bedoel natuurlijk: zo gaat dat bij mij). En wat kun je je in dat halve jaar dan érgeren aan die niet opgeruimde zolder!

Dag 3 - Zondag, eigenlijk een rustige dag bij ons thuis, daarom een klein 'kastje' aangepakt, tussen het tandenpoetsen en haar föhnen door heb ik...mijn toilettas opgeruimd. Niet te geloven wat daar allemaal uit weg kan (verroeste schuifspeldjes - terwijl ik kort haar heb!, geknakte oogschaduwkwastjes, vijf kammen, allerlei monstertjes die ik nooit ga gebruiken, een kapot en schilferend oogschaduwdoosje; en zo kan ik nog wel even doorgaan).
Kortom; WAT een opluchting wanneer ik nu mijn toilettas pak.

Dag 4 - Maandag: In de zelfde regio gebleven: het mandje aangepakt uit het badkamerkastje. Een emmer spullen konden eruit die ik niet meer ga gebruiken. Hoera!
Bijvoorbeeld: kruidentheezakjes voor in het bad! Ik neem nooit een bad, maar ja weggooien is ook zo zonde. En zo liggen ze dus al weer een paar jaar gezellig in 't mandje. Weggooien kan ik ze nog steeds niet, maar weg moeten ze wel. Dus ga ik deze week een bad nemen en gooi ze er alle vier tegelijk in. Klaar.

Dag 5 - Dinsdag: een uurtje zolder. Twee volle vuilniszakken kleren van de boys bracht het op. Ik heb ze meteen naar de kledingcontainer gebracht. En o ja, ook nog twee zakken schoenen.

Dag 6 - Woensdag: Het kastje van vandaag is...de onderkant van mijn kledingkast. Die ziet er al gedurende vier jaar zo uit:


Ik weet het, het is te erg.



Maar tien minuten later zag de kast er zo uit!

(let niet op de paarse jurk, die is uit de jaren vijftig 
en een blijvertje - voor toneelstukjes en verkleed-
feesten)



En 1 minuut later zag hij er zo uit!



Wat ging er uit? De volgende museumcollectie aan schoenen:




Om een voorbeeld te geven; deze espadrilles waarvan ik altijd nog hoopte 
dat ik er op een dag prettig op zou lopen. Maar helaas, ik ben gewoon 
geen espadrille-vrouw, al wil ik het nog zo graag zijn.

Na De Regel te hebben toegepast - twee jaar niet met plezier gedragen, 
weg ermee- heb ik ze overtuigd weggedaan. Ook mijn zwarte espadrilles.




En deze; mijn KLM-pumps. In 2007 ben ik afgezwaaid.
Nostalgie is gewoon niet langer genoeg om deze schoenen
te willen huisvesten in mijn kast. Weg ermee.

 


Tja, en dan mijn trouwschoenen. Ze zijn me dierbaar, 
maar ik ga ze echt nooit meer dragen.




Welke schoenen mogen wel blijven? Nou in ieder geval deze. 
Laatst nog gedragen tijdens een huwelijksfeest. Zelfs nog op gedanst!
 
Ik kan niet anders zeggen dat het oplucht om al die spullen weg te doen. Ze gaan 
 naar een goed doel. Mijn kast is weer fris en opgeruimd. En dat in tien minuten! 
Waarom heb ik vier jaar gewacht?

Dit is een goed project...ik ben als een kind zo blij met mijn opgeruimde 'kastjes'. 
Nog 360 dagen te gaan.



2 opmerkingen:

  1. Ben met veel plezier begonnen aan je blog en ben begonnen bij je 1e kastje met lezen. Ik ben ook druk met een re-organisatie en heb een Tip voor je, niet zelf bedacht maar keurig bewaard via pinterest .... Ik gebruik van die hangertjes met klemmetjes (voor rokjes volgens mij) je koopt ze per 2 a 3 bij de hema zijn van ijzer met rubber bij de klemmetjes en ik gebruik ze om mijn laarzen op tehangen. zo blijft de onderkant van je kast weer wat leger .....

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam!