maandag 18 juni 2012

Dag 157 De boekenkast op zolder, de vijfde dag.

He ho, daar ben ik weer.
Omdat ik dit weekend ziek ben geweest heb ik koffie 
moeten ontberen. Dat is wat zeg.


 
Nu, zittend voor de onderste plank van de boekenkast 
op zolder, mag ik eindelijk (van mijn maag) weer koffie.
Zie je 'm staan?


 
Wat een geluk. Nou daar gaan we. 


 
Tien minuten later heb ik een reis gemaakt door de tijd. 
Deze fotoboeken zijn leuk om in te kijken, en mogen 
natuurlijk niet weg.

En de koffie is me heerlijk zeg. Een weekendje 
zonder en je koffie-experience heeft er een tandje bij.


 
Dan kom ik bij een doosje met kaarten. Dat moet nader 
bekeken worden!


 
Ziet er mooi uit zeg! Van wie kreeg je num?


 
Tja, alles wat van deze plank komt wil ik bewaren. 
Dat gebeurt niet vaak, maar in dit geval is het allemaal 
van waarde voor me.


 
Ik neem plank en dozen af met een natte doek, droog
dan alles af en deel de plank opnieuw in. Prima zo.


 
De kast is af! Er staan nu alleen nog maar dingen 
in die ik er in wil hebben. Wat een goed gevoel.

Toch, ik wilde zo graag twee lege planken voor stofjes.
Hoe pak ik dat aan?


 
Samenvoegen van planken? Mmm, dat ziet er niet echt
vrolijk uit. Zo vind ik nooit meer een boek terug.

Het moet vast anders kunnen. Denk om, denk om...
Ik kijk de zolder rond en:


 
Vind de juiste plek voor een rijtje boeken.

Ha! Daar ga ik morgen eens een kastje-per-dag van 
maken, van dit hoekje. Het probeerde niet op te vallen, 
hield zich schuil, MAAR ik heb het in de smiezen nu.

Morgen ziet dit hoekje er na een half uur anders uit, dat
staat vast. Al huiver ik voor de stapel foto's die er liggen.

Daarover morgen meer (er valt veel over te zeggen).

7 opmerkingen:

  1. Ja... stapelende boeken in verschillende standen willen niet zo ordelijk en gezellig ogen. Je hebt wel gelijk weer een nieuw "kastje" gevonden en je lost er gelijk een probleem mee op. Super!!

    Fijn dat je maag weer een lekker bakkie lust!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoe van het éne kastje het andere komt. Deze is nu al best oké. Ben benieuwd wat morgen volgt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je nog een hoekje vond want die planken zo volgestapeld met boeken staat idd minder opgeruimd en vrolijk.
    Succes met de foto's morgen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed bezig hoor! Zo'n project lijkt me ook wel wat. Op die manier is opruimen nog een beetje hanteerbaar.

    Groetjes,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniet altijd erg van je posts! En ik moet zeggen dat ik al aardig de slag te pakken krijg van jouw werkmethode ;-) Ben benieuwd hoor naar je project van morgen! Volg je met plezier!

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat kun jij ongelooflijk leuk schrijven, Nelleke!
    Ik geniet van je stukjes. En ben geïnspireerd, al is het tot nu toe alleen 'in de geest'.

    Groetjes,
    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een goed plan zeg! Dat hoekje leent zich uitstekend voor boeken. Altijd heerlijk als je weer plek ontdekt in je huis.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam!