donderdag 30 augustus 2012

Dag 176 & 177 Het randje op zolder

Dank voor jullie felicitaties! En Judith van harte, wat leuk dat je op dezelfde dag jarig bent.

Sinds vijf jaar heb ik mijn verjaardag eindelijk weer eens echt gevierd, met grote mensen. En wat was het leuk! De avond was zacht (in tegenstelling tot vanavond; het dondert en bliksemt terwijl ik dit schrijf) en de hemel stond te blinken van de sterren.



De buiten-open haard brandde en ik was los gegaan met waxine-lichtjes. Er stonden fakkels in het gras en de hond lag op de achtergrond te staren naar de gebeurtenissen; het gaf me een knus en warm feestjes- gevoel. Wat goed om weer eens een verjaardag te vieren!



Toch, de avond werd natuurlijk vooral warm en gezellig door de mensen die er waren; allemaal lieve en leuke vrouwen uit het dorp, met wie ik knutsel, tennis of met wie ik gewoon koffie met vriendschap deel.

Ik zou jullie graag een impressie willen geven, maar helaas.. halverwege de avond ontbrandde er spontaan een levendig gesprek over het ongevraagd op Facebook-foto's verschijnen, en vaak nog onvoordelig ook! En dat zónder dat je daar invloed op hebt! Wie kent het niet? Dus daarom hierbij de after-party foto, zonder de mensen.



Maar. Hè. Was dit niet een site over het opruimen van kasten??? Hm, inderdaad. Laten we maar voortgaan naar het gewone leven... naar het opruimen van mini-stukjes huis. Tenslotte lag alles wat ik voor de party nodig had op een vaste plek dit jaar, thanks to dit opruimproject. Dat maakte dat ik er een STUK relaxter aan begon dan voorheen.



Wel eerst even langzaam opstarten. 
Ben natuurlijk veel te laat naar bed gegaan.



Dit randje op zolder, daar gaat het om vandaag. 
Is al minstens twee jaar een doorn in mijn oog.

 

Slordig, vol, niet over nagedacht. You name it.



Die zilveren doos zit vol met wegenkaarten. Laatst 
liepen we in Parijs met zo'n bewaarde kaart, klopte 
ineens het metronet niet meer, of was misschien de 
kaart verouderd? Voel je 'em?



Dit is al beter. Maar ja, nu nog beslissen wat ik met 
de spullen die nu op het tafeltje liggen ga doen.



Dit bijvoorbeeld. Echt een moeilijke beslissing.
Ik heb ze elf jaar geleden meegebracht uit Kenia. 
Ik gebruik ze niet maar vind ze wel mooi. Maar ik 
wil ze niet houden om alleen maar naar te kijken.

Dub, dub...ik weet het. 
Ik ga ze gebruiken! In de suikerpot bijvoorbeeld.



Mmmm. Wel bewaren, want het is van Frits zijn 
vader geweest. Ik vind het eigenlijk ook best leuk.



Ik zet hem bij een ander huisje wat op zolder staat. 



Oude agenda's en andere waardevolle dingen. Oké ik 
wil het natuurlijk bewaren, maar toch niet op het randje?!

Ik maak een memorydoos en daar gaat het in.



Inmiddels is het de avond van de volgende dag. Alleen
de kaarten moeten nog worden gescreend. Ik zet ze
gezellig naast Frits op de bank, die net het Journaal kijkt.



En warempel, nog voor het weerbericht voorbij is, is
de stapel doorwrocht. En welk stapeltje denk je dat 
er weg mag? Helaas het rechtse, al ben ik al heel
tevreden met deze kleine winst.



Joechee. Het randje is eindelijk gezellig en opgeruimd.



Redelijk kleine moeite, groot verschil.

Fijne avond nog!

8 opmerkingen:

  1. O Nelleke, ik moet zo lachen om die zin: 'En vaak nog onvoordelig ook.'
    Het is zo waar, je hebt helaas weinig invloed op wat een ander over jou het web op slingert. Ik heb in het verleden fb-lustigen weleens gevraagd niet al mijn foto's van een feestje online te zetten. Gewoon omdat ik niet alles online hoef te hebben.
    Die sfeerfoto's zien er gezellig uit!!
    En het zolderrandje zag er al leuk uit voor je begon, maar ik snap dat je het uitgezocht wilde hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad: hele leuke tuinfeest-foto's. Het zolderrandje kan zo in een beter interieurblad.

    En betreffende de facebook foto's. Jaaaaa, ik weet wel waarom ik er altijd voor zorg dat ik degene ben die achter de camera staat in plaats van ervoor ☺ ☺ ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lief dat je me noemt in je blog en bedankt! Mooie datum toch, 28 augustus :-). Ik zag tot mijn verbazing dat jij een gehaakte kikker hebt! Heb jij dat patroon? Ik ben er naar op zoek en heb toevallig deze week nog een berichtje op een forum gezet... maar goed, misschien wil je het delen, als je het hebt en zo niet, dat geeft natuurlijk niks!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Judith, ik heb inderdaad het patroon (er staat ook een item over Kikker op mijn haak-blog). Mail me je mailadres maar even op: nelleke@petit-company.nl en ik stuur je het patroon.

      Groetjes! Nelleke

      Verwijderen
  4. De foto's van het feestje geven zelfs zonder mensen al een prima sfeer mee hoor :-)

    En wat een verschil maakt zo'n randje als het niet helemaal vol staat met vanalles, het maakt het gelijk een stuk gezelliger zo.

    Nog even over het Kikker en Eendpatroon waar judith naar vroeg. Mocht je het niet meer hebben, ik heb er een scan van die ik jullie met alle liefde toe wil mailen dus mochten jullie hem willen laat maar weten, dan stuur ik hem jullie graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zag het er gezellig uit zeg!
    En dat randje? Nou, er is weer wat gedaan! Alle beetjes helpen! Ga zo door hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oooh Nel, die lepeltjes! Is het echt 11 jaar geleden, onze Kenia-avontuur? Herinner me er zo veel van, vooral een paar heel mooie gesprekken met jou. Bij mij zijn, vrees ik, de lepeltjes al in de kringloopwinkel beland....geloof ik. Of zaten ze nou in A'veen in die ene la die....hhhhm, juist ja. Volgende maand als ik er ben maar eens even, ehm, ...opruimen dus :-)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He Mickey, ja het is alweer 11 jaar geleden!!! Wat vliegt de tijd, maar wat was het gaaf. Een onvergetelijk avontuur in een prachtig land. Maar ja, wat doe ik nu met de lepeltjes, he? Het sla-couvert ervan heb ik trouwens wel veel gebruikt.
      He liefs en geniet van je buitenland-adventures (wij genieten allemaal mee!)

      Verwijderen

Leuk dat je even langskwam!