maandag 31 oktober 2011

Dag 33 - de vierde dag op zolder...

Dit is het kastje wat gister onder hopen stofjes te voorschijn kwam. Mijn schoonouders kregen het als huwelijksgeschenk...het was namelijk een bestek-cassette. Nu is het kastje leeg, dus ja wat doen we ermee?

Mmm, dit kastje is in zichzelf een 'kastje-per-dag', blijkt.


Een stapel agenda's kwam er o.a. uit tevoorschijn van mijn lieve man Frits. Daarnaast ook zijn geboortekaartje (links) en een foto van een verre oom (rechts). Wat een intrigerende foto!! Vergroot hem maar eens, dat was me er nog eens één.
Dit alles gaat niet weg. Ik ga nog even nadenken over wat de juiste plek voor deze dingen zou kunnen zijn.

Dit is het meest bijzondere vondstje van vandaag. Ik stond op het punt om het weg te doen, maar het blijkt een apparaatje te zijn waar je vroeger de bedienden mee kon bellen! Haha, uit de familie van mijn man hoor (ik had geen idee dat ik zo sjiek getrouwd was). Ik zal het eens ergens monteren en kijken wat er gebeurd als ik erop bel.

Voor deze spulletjes ga ik een vakantie-doosje maken. Het is best handig wanneer je de internationale adapter ook daadwerkelijk kunt vinden wanneer je op een verre reis gaat.



Preciès op het juiste moment, terwijl ik zit te dubben wat er met het kastje moet gebeuren, komt manlief naar zolder en oppert dat het kastje een plekje in zijn schuurtje mag krijgen, voor spulletjes aldaar. Nou ja zeg, hij neemt het zelfs meteen onder zijn arm mee. Als dat niet fijn is.

En zo is er weer een klein hoekje opgeruimd, op de zolder.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Nelleke, dat gaat goed! Ik moet bekennen dat t hier nog niet zo vlotjes gaat. Druk met werk, was (telt was opruimen ook mee?),familiebezoek, gesprek op school en nog meer werk.... Misschien lukt het morgen om met mijn eigen kledingkast te beginnen. Jij succes met de zolder en een fijne week! Groetjes, Anne-Marie
    ps: ik zie je foto's helaas niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom via via op jou blog en wat een super idee, ik ga je volgen misschien kan je me inspireren om ook aan de slag te gaan. Super van je toy toy toy. Want waar is het tegenwoordig nou niet zo dat er zoveel spullen over zijn.
    Ik kan zelf erg slecht dingen wegdoen maar moet echt aan de slag anders bouwen we onzelf helemaal in.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. misschien te simpel, maar we denken graag mee: een doos (schoenendoos met dan zo'n rode veter en label) met de tekst: ARCHIEF
    of blijft dat te rommelig.........
    Ik vind het geweldig dat je niet weggevlucht bent van die zolder!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam!