maandag 10 september 2012

Dag 182 Achter schot 2

Hoi lezers,

Werd ik eind vorige week geveld door de griep, vandaag ben ik gelukkig weer up & running. Er is mij iets gaan dagen, die lange uren dat ik in bed lag; dit is de laatste week van mijn project! Het is echt waar. En er werd me ook een ander gevoel duidelijk: ik vind het niet erg. Sterker nog, ik verlang ernaar. Niet dat ik mijn nieuwverworven methode los ga laten, nee hoor, die bevalt me veel te goed. Maar het fotograferen, uploaden, bloggen...het kost best veel tijd en het is heerlijk dat ik die tijd straks weer anders kan besteden.
Maar, wat een leuk avontuur was het dit jaar. Daarover later meer, op vrijdag.

Cruciale vraag is nu, wat ga ik aanpakken de komende week? Nooit gedacht dat ik aan het einde van de 365 dagen nog niet klaar zou zijn, en toch is het zo. Dus ik moet iets kiezen. Wordt het de schuur, het kastje met de gekleurde laatjes, óf een van de twee schotten op zolder die nog niet zijn gedaan?


 
Het wordt dit schot op zolder. Het bevind zich achter
de stoel met de paarse kussens, is vreselijk groot en 
heet: schot numero 2.


 
En VOL dat het daarachter staat. Let wel, dit is nog maar 
een klein deel van dit lange schot. Daarom ga ik er een .
week over doen anders wordt het janken geblazen.

Olivier helpt me. Niks zo fijn als kinderen die zelf aangeven 
welk speelgoed moet blijven en welk weg mag.


 
Zo, even die eeuwenoude doos Risk in elkaar plakken. Ik staar ernaar
en denk aan al die zondagen dat ik het met vriendinnen speelde. We
waren zestien en rookten er stiekem sigaartjes bij die één van de
meiden bij zich had. Heel vies vond ik het, maar erg stoer en chic
vond ik het ook, haha (ughe, ughe).


 
Goed, de spellen- en puzzeldozen zijn uitgezocht. Dit komt eronder vandaan: 
een ledikant en daaronder de oude familiebox die nog door mijn vader is gemaakt, 
56 jaar geleden. Dit gaat niet weg maar nu ligt de stapel op een te prominente plek.
..
Een schot waar je BIJ kunt ga je toch niet vullen met materiaal dat hier nog
zomaar tien jaar onaangeroerd zou kunnen blijven liggen?!

Ik zit een tijdje stil te peinzen. Hm, morgen weet ik vast de juiste plek.



Zo laat ik de zolder vandaag achter. Je ziet het niet,
maar er zit structuur in! Én de helft mag weg. Beterrr.
Morgen ga ik terug voor het volgend halfuurtje progressie.

Maar nu eerst de beloning.


 

Een glas wortel/appelsap. Gezond en ook
nog eens superlekker; ga ik vaker doen.

Santé!

7 opmerkingen:

  1. Hey Nelleke,
    Sinds kort jou blog ontdekt, erg leuk om te volgen. Wat heb je in een jaar veel bereikt. Jammer (voor mij als lezer) dat het jaar er bijna op zit! Het heeft mij gestimuleerd om ook aan de zijlijn zonder blog te beginnen. Bedankt voor de vele tips die ik tegenkwam. Succes nog in jou laatste weekje, blijf je wel nog even volgen.
    groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Nelleke,
    Wow, wat kan een jaar dan snel gaan he. Zoals je het beschrijft hoef je niet bar veel meer uit te zoeken. Het overgrote deel is gedaan! :)
    Hoewel ik je blogjes echt zal gaan missen (je schrijft zo leuk :) begrijp ik ook goed dat je blij bent met extra tijd.
    Nog 1 weekje... zet hem op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat jammer zeg dat je gaat stoppen! Ik heb met veel plezier je blog gevolgd en ben zelf ook een blog begonnen. Bedankt voor je inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Nelleke,

    Ik heb je halverwege het jaar 'ontdekt' en ben je toen trouw gaan volgen in je project. Hoewel bij mij het structurele half uurtje per dag er niet van kwam heb ik vooral van het principe veel geleerd, namelijk: het hoeft allemaal niet in 1 keer. Iedere keer een klein stukje werkt veel beter. En zo heb ik dingen opgepakt die bij mij ook al tijden lagen. Bedankt!

    Je schrijft erg leuk. Jammer dat je straks hiermee stopt. Maar ik kan me voorstellen dat het veel tijd kost.

    Groetjes,

    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer dat je gaat stoppen, maar het kost inderdaad veel tijd om "het verhaal" in beeld en tekst te vatten voor op je blog. Ik heb gisteren gewoon een verhaaltje gebakken met wat ik de laatste tijd heb uitgespookt. Ook omdat ik nog niet helemaal in het ritme ben van alles wat langzamerhand weer wordt opgestart, maar het werkt wel vind ik.

    Door jouw blog, waar ik de tips kreeg van niet weglopen, maar rustig even zitten (desnoods met thee) en bekijken hoe de koe bij de hoorns te vatten, ben ik al vallend en opstaand begonnen mijn huishouden makkelijker te maken. Nu driekwart jaar verder ben ik nog steeds niet afgehaakt!

    Dank je super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het jammer dat je gaat stoppen, want ik heb veel inspiratie uit je blog gehaald.
    Naast de gewone klusjes probeer ik nu ook een paar dagen per week een laatje, kastje of bakje uit te zoeken. Het is nog lang niet af, maar de vooruitgang is zichtbaar:) Nog even volhouden dus.
    Bedankt voor alle tijd die je in je blog hebt gestopt. Nu krijg je nog meer tijd voor het opruimen zelf. Geniet van je gezin en Gods zegen toegewenst!
    Groeten Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam!