vrijdag 25 mei 2012

Dag 148 Tweede gordijn; The making of.

Oké, Nelleke. Alles goed en wel, maar wanneer ga je nu aan je tweede
gordijn beginnen. Genoeg voorbereid, genoeg andere dingen eerst gedaan.
Je bent het aan het uitstellen.




Hmmmm. Ja.

Oké dan, vandaag stort ik me erin. Ik heb maar een half
uurtje, maar hé, ik ben dat meisje dat ontdekte hoe
powerfull de kracht van een half uurtje is.

 
Alle benodigdheden zijn aanwezig.


 
En nu, twee jaar nadat het eerste gordijn hier 
op de grond lag, ligt hier nummer twee. 

Een gedenkwaardig moment. We meet at last.


 
Vlug speld ik de rand.


 
Strijk ik het vlieseline-band erop.


 
Ren naar de zolder en naai de rand vast
(voordat ik me bedenk). De klok staat
op 28 minuten.


 
Het gaat goed komen, zeg ik tegen mezelf.
Nog zo'n zes half uurtjes en je gordijn is af.


 
Dan hoef ik tijdens zonuren niet meer in de keuken te bloggen
maar kan het op deze fijne plek.

***
Hier in de regio is de tweede meivakantie begonnen. Ik pauzeer
wat kastjes & bloggen betreft en ben er weer op 4 juni.

Tot dan! Nelleke

6 opmerkingen:

  1. Met het risico als een slijmbal over te komen (maar dat risico neem ik dan maar ;) wil ik zeggen dat de foto met de ramen en het tafeltje ervoor zo van pinterest zou kunnen komen. Vind ik dan.
    Wat leuk dat de vlieseline alsnog van pas kwam, 25 jaar oud en al. Knap zoals je je focus houdt op het eindresultaat. Niet de tijd er naar toe maar het eindresultaat geldt.
    Heb je de jonge vogeltjes nog ergens in je tuin gespot? Lijkt me zo schattig, die jonkies.
    Fijne zonnige vakantie! (volgens mij hebben jullie hem laat, hier is al weer een paar weken achter de rug)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed zeg, deze aktie!! Ik wens je een welverdiende mooie vakantie toe en tot later!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben je niet bang dat als de beide gordijnen hangen dat je verschil ziet tussen de twee verschillende 'banden'?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag net ergens op een blog iets over kookwekkers op een kwartiertje zetten, maar een half uurtje lijkt me ook wel wat. Gewoon beginnen en stoppen als de tijd daar is... In een half uur heb je ontzettend veel gedaan met je gordijn...

    Een hele fijne en zonnige vakantieweek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg goed idee dit blog! heb alles doorgelezen en geeft veel inspiratie...ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam!