dinsdag 3 april 2012

Dag 124 De schimmelmuur.



 
In afwachting van de schilder heb ik vandaag 
een ander klusje opgepakt.


 
Een lieve lezer schreef dat je een beschimmelde
muur schoon kon krijgen door Javel met water te 
vermengen en daarmee de muur te besproeien.

Javel? ...Na wat gegoogle ontdekte ik dat
bleekwater ongeveer hetzelfde is.

Dus na vijf delen water met één deel bleekwater 
in een sproeifles te hebben gedaan...


 
...beklom ik de trap naar boven; 
gewapend met handschoenen en doeken.
En, gehuld in oude kleding


 
Arghhh, wat een afzichtelijk hoekje is dit toch.
Ik kan het bijna niet aanzien.


 
Maar. Zie hier HET WONDER!


 
Is het niet fantastisch?!

Wat op schimmel leek was vuil en dat ging er met een gewone
spons al heel redelijk af.
Maar zelfs de hardnekkig vuile plekken verdwenen als sneeuw
voor de zon na behandeling met het bleekwater-mengsel.
(dit lijkt wel een reclame!)


 
En klaar. Ik kan het nog steeds niet geloven.


 
Deze muur wordt zeker nog verder aangepakt,
met een ander kleurtje of met een tof behangetje.
Maar een ding is zeker:

dit is een STAP voorwaarts!

18 opmerkingen:

  1. Zo, dat is een meevaller! Scheelt weer een hele kamer behangen, super is dat!
    Succes met je lijstje, hier hebben we er ook ééntje :-)
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dat is een stap dichter bij een slaapkamer naar wens, en fijn dat je muur meeviel qua schimmel. He t ziet er weer fris en fruitig uit. Succes verder, groetjes

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat schiet lekker op! Kun je zomaar van je lijstje strepen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super.. dat wordt een mens nog eens blij van. Dank voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé moet je nou kijken... Dat ga ik zéker hier thuis ook proberen in de badkamer... dankjewel voor de tip!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. *BLINK* Heerlijk toch zo'n prachtig schone muur!
    Ik gebruik altijd bleek en een tandenborstel om die kitrandjes in de hoeken van de douchecabine schoon te poetsen (niet verdund), werkt ook super.
    Ben hier ook met frisse zin weer begonnen met opruimen. Winterdipje is weer voorbij zullen we maar zeggen!
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ziet er weer heerlijk fris uit!! En veel makkelijker als gedacht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig toch dat bleekmiddel? 't Zal wel niet milieuvriendelijk zijn, maar ik doe er ook altijd mijn badkamervoegen mee. En de wasbak in de keuken (inclusief de plug, je weet wel zo'n roestvrijstalen) wordt er ook superschoon van. Eventjes intrekken en dan....tadaaaaah.
    Groetjes en succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WOOOWWW!!! schitterend!! Begin langzamerhand ook steeds meer en meer fan te worden van de ouderwetse middeltjes. Gewoon schoonmaakazijn en bleek doen wonderen! Lekker fris weer! Geeft vast veel voldoening!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat super!!! De kamer straalt gewoon gelijk!!! Wat een goed begin!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh,wat herkenbaar,doe ik ook,na de afwas, een kastje,tip van mijn moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, wat een groot verschil zeg! Wat een plannen heb je toch weer! Super hoor om zo één voor één de klussen te lijf te gaan.

    Ik heb vanavond even bij je bijgelezen. Mijn plannen zijn ook weer in de "wakkerstand" gezet, want de afgelopen weken heb ik zo goed als niets kunnen doen, behalve her en der de boel bijhouden, dus ik ga weer beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zeg: tracteer jezelf op een paar gek-leuke rubber handschoenen (met veertjes of pareltjes) als je meer van dit soort klussen moet gaan doen...?!
    Goed begin dit, lekker he! XO

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha....dacht ik dat ik bijna "klaar" was...maar, mijn badkamerplafond is ook niet erg wit meer zullen we maar zeggen ;-)
    Ik heb een blogje geplaatst met een verwijzing naar jouw blog!
    Geen genante voor-foto's bij mij...wel op m'n hyves overigens.
    Maargoed, het gaat om het resultaat nietwaar?
    Bedankt voor je inspiratie, fijn dat je weer terug bent!
    Lieve groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wauw, ben zwaar onder de indruk!! wat een geweldig resultaat... wat zul je daar blij mee zijn! fijn Paasweekend, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. lekker fris hoor...! ik krijg zin in schoonmaken, helaas een beetje te laat nu.... misschien morgenavond uit mijn werk. ik erger me aan mijn binnenramen boven de deuren! groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb het jaren geleden ook ontdekt, doe zelf 1 deel bleek op 7 delen water, gewoon opsprayen en klaar. Wij hadden hier een gekleurde muur met structuur en dan kan je niet borstelen, maar gewoon sprayen en klaar. Zelfs het handafdrukje van banaan van mijn oudste dochter toen ze 2 was kreeg ik er moeiteloos vanaf en de kleur op de muur bleef gewoon hetzelfde!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam!